Wednesday, October 14, 2009

Hoi An, 15 oktober

De laatste dagen een beetje de luiaard uitgehangen in een toeristenstadje aan de kust (alles ligt hier een beetje aan zee...) genaamd Na Thrang. Veel bars en restaurants hier, veel uitgaan ook. Voor een cocktailtje betaal je hier een dollar, wat net niet teveel is voor mijn budget. Das waarom ik hier ook een paar dagen gebleven ben.

‘k heb vliegtickets voor Australie geboekt, op 29 oktober vlieg ik van in Hanoi, Noord Vietnam, terug naar Kuala Lumpur, en dan van Kuala Lumpur een paar dagen later naar Perth, aan de Westcoast. Ben van plan om daar werk te zoeken.

Ondertussen ben ik in Hoi An beland. Een klein oud stadje, vol met kleermakers. Zoals elke Westerling heb ik me hier een kostuum laten maken (italian wool, 85 dollar, tailor made.) Betrekkelijk goedkoop en het ziet er nog subboord uit ook. ’t Heeft wel een dag of 4 geduurd om het te laten maken en aanpassen maar dat had ik er best voor over. 85 dollar is per slot van rekening maar 60 euro. En wat krijg een mens de dag van vandaag nog voor 60 euro in Belgie.

Morgen reis ik verder naar Hue, een busreis van 4 uur voor een afstand van 100 km. Geen al te beste wegen in Vietnam.

Cheers

1 comment:

  1. Hans in een aangepast kostuum. Wil ik wel eens zien. Toch nog een eindje vliegen waarschijnlijk van Hanoi naar Australie?
    Ik lees altijd je posts met veel graagte. Ook met een gevoel van: wacht maar, mijn tijd komt nog.
    Nog vele groeten, Si
    Ook fijn om eens een foto van Hans himself te kunnen zien...

    ReplyDelete