Friday, October 9, 2009

Ba Ria, 3 oktober.

Vandaag van Hho Chi Minh naar Ba Ria gefietst met mijn rugzak op m’n rug. ‘k Denk dat ik morgenvroeg nog een fietsenmaker zoek die me kan voorzien van een stevig rek op m’n staan. ‘k Heb 100 km gedaan, ’t ambetante is dat er enkel een aantal hoofdbanen lopen tussen de verschillende steden, wat betekent dat ik al snel een paar km mag rondrijden voor ik op de juiste baan arriveer. Zo heb ik deze ochtend zowat 30 km mogen omrijden om de baan naar Ba Ria te kunnen nemen.

De hotels hier zijn lik allemaal luxeresorts van 100 dollar per nacht. Aangezien ik maar een arm ex-studentje ben kan ik me zulke plekken niet echt permitteren. Daardoor ben ik nu bij een local beland. Hij heeft een groot uis dus tzal wel een rijke kerel zijn. Kan hem jammer genoeg niet vragen aangezien hij niets begrijpt van wat ik zeg. En vice versa. ‘k Heb hem 100000 dong gegeven, ongeveer een dollar of 6 voor een bed en een ontbijtje.

‘k Was in een klein dorpje, ze zijn daar niet echt blanken gewend, en al helemaal geen blondharigen. 1 van de kleinere jongetjes kwam zelfs eens aan m’n haar trekken om te voelen of het wel echt was. ’t Is gek, een paar vaders kwamen in de loop van de avond hun dochters presenteren. ‘k Zal dus ooit wel eens van straat geraken...

Nu een dutje doen, ben lik behoorlijk vermoeid...

No comments:

Post a Comment